Baletul, cu metodologie sau fără? Iată de ce este importantă

by Florin Chiritescu
Spread the love

Chiar dacă nu se dorește performanță în balet, metodologia de predare contribuie decisiv la dezvoltarea psihică și fizică a copilului. În acest context, probabil că o primă alegere logică este o școală publică. În ultimii ani însă tot mai multe școli private au reușit să ofere tinerilor balerini cadrul necesar unei pregătiri la nivel profesionist.

Cu meteodologie sau fără? Aceasta este o întrebare pe care cu toți o punem când ne înscriem copilul la cursurile de dans clasic, fie că sunt private sau publice. Mulți dintre părinți aleg cursurile de balet unde nu există o metodologie de predare. Fac asta deoarece copilul este prea mic și doar vrea sa facă mișcare ca să mai consume din energie.

De ce este importantă metodologia pentru balet

Chiar dacă nu se dorește performanță neapărat, existența unei metodologii de predare și a planurilor de lecții, care să fie adaptate în funcție de aptitudinile clasei și a copilului, contribuie decisiv la dezvoltarea acestuia, atât psihică, cât și fizică.

Prin urmare, dacă părinții văd dansul doar ca pe o activitate recreativă, poate părea relativ ușor de ales una dintre școlile care oferă astfel de cursuri de balet. Totuși, alegerea trebuie să țină cont și de existența unei programe de studiu. Aceasta ajută foarte mult copilul nu doar în formare cât și în luarea unei decizii cu privire la continuarea, sau nu, înspre profesionism.

Vezi AICI lista școlilor private active în România

Dacă însă din start vedem baletul ca pe o profesie, alegerea poste fi ceva mai complicată.  Acest lucru se întâmplă din cauza numărului relativ redus de școli care oferă cursuri de balet după o metodologie.

Alegerea unei școli este complicată de lipsa instrumentelor care să permită părinților o evaluare realistă

Alegerea unei școli în această situație însă este semnificativ mai mult complicată de lipsa instrumentelor, informațiilor și cunoștințelor care să permită părinților (și copiilor) o evaluare realistă a calității procesului de predare, pentru a putea lua o decizie în deplină cunoștință de cauză.

În acest context, probabil că o alegere logică este o școală publică. O astfel de alegere prezintă o primă și importantă serie de garanții, date de istoricul generațiilor de balerini ieșiți de pe băncile acestora, sau de istoricul activității profesionale a corpului profesoral. Și în funcție de oraș și de disponibilitatea de deplasare instituții publice de învățământ în care se predă baletul putem găsi în aproape toate orașele mari. Începând cu București, Cluj, Iași, Constanța, Timișoara și până în Bacău, Galați și Brăila.

Vezi  AICI lista școlilor publice din România

În ultimii ani însă tot mai multe școli private au reușit să ofere tinerilor balerini cadrul necesar unei pregătiri la nivel profesionist: de la programă și metodologie de predare până la profesori care au experiența și rezultatele care să-i recomande. Școli care, în plus, pot oferi copiilor dotări, spații și condiții de lucru semnificativ mai bune decât ce se poate găsi în învățământul public.

Dacă nu există metodologie, nu există performanță și continuitate în studiul dansului clasic

Prin urmare, doar pentru activitate recreativă putem apela la aproape oricare dintre școlile care oferă cursuri de balet. Dar o analiză și o triere a acestora este importantă pentru formarea fizică și mai ales psihică a copilului, chiar dacă părintele nu-și propune neapărat profesionismul. Echipa de profesori, structura de conducere, metodologia orelor, planul de lecții sau viziunea școlii cu privire la activitatea realizată, sunt până la urmă importante în alegerea oricărei activități extra școlare.

Până la urmă, importanța existenței acestor elemente este dată de faptul că acestea sunt instrumentele care ajută părintele, profesorul și elevul să realizeze cât mai repede în ce măsură dansul clasic este sau nu pe înțelesul copilului. Își pot da seama dacă baletul este sau nu de interes pentru acesta.

În concluzie, metodologia este foarte importantă în studiul și predatul dansului clasic. Dacă nu există o metodologie, nu putem spune ca există performanță și continuitate în studiul dansului clasic. Este rolul profesorului să studieze și să aplice metodologia (Vaganova, Cecchetti, Bournonville etc) corect, iar obligația elevului și a părinților acestuia de a respecta acest lucru și a nu interveni în modul de predare al orelor de dans clasic.

Citește și “Ballerinas in red, 1 Martie 2020. Cele mai apreciate 12 fotografii”

 


Spread the love

Related Posts

Leave a Comment

Această pagină, în contextul prestării de servicii, foloseşte cookie-uri. Continuând să vizitezi site-ul, ești de acord cu folosirea lor. Pentru mai multe informaţii, inclusiv informaţii despre eliminarea acestora, apasa pe Politica de confidentialitate. Sunt de Acord Politica de confidentialitate