Interviu cu Mihaela Soare, Prim-solistă a Operei Naționale București

by Sena Vladoiu
Spread the love

Mihaela Soare Prim-solistă a Operei Naționale București   

Născută în București,  Mihaela Soare este atrasă de dans și muzică încă de mică. Începe studiul dansului cu maeștrii Mitița Dumitrescu și Nicolae Ionescu de la vârsta de 5 ani. Absolventă a Liceului de Coregrafie „Floria Capsali” cu notă maximă – clasa prof. Ana Carianopol, urmează cursurile Academiei de Balet din Colorado, fiind bursieră în ultimul an de liceu. Mihaela Soare are astfel șansa de a lucra cu maeștri precum Martin Freedmann, Gabriela Komleva și Gilbert Meyer. Se alătură Compartimentului Balet al Operei Naționale București  în anul 2000, iar în 2005 devine prim solistă. Repertoriul ei cuprinde roluri importante din baletele clasice și contemporane. Mihaela Soare face parte din prima generație de prim soliști care dansează Balanchine, Jiří Kylián, Kenneth MacMillan, Frederick Ashton, cât și lucrări ale coregrafului Renato Zanella. În prezent, este masterandă a UNATC – Coregrafie și Performanță în Dans.

Vezi și: Interviu – Ovidiu Matei Iancu  

YouTube video

Video și imagine montaj: Lavinia Huțanu
Realizator: Sena Vlădoiu
Producător: Ballet Magazine Romania 

Bună, Mihaela! Am dori 3 sfaturi pentru elevii care se pregătesc pentru meseria de balerin/ă

Mihaela Soare: Primul sfat, ar fi disciplina. Al doilea sfat, ar fi perseverența și al treilea sfat, respectul și recunoștința față de cei care te-au ajutat în carieră.

Talent versus Muncă. Care este cheia succesului în această meserie?

Mihaela Soare: Păi…cred că o tonă de talent, cu o tonă de muncă. Adică, ambele se îmbină…mai mult sau mai puțin. În principiu ar trebui să avem o abordare atât a părții interpretative cât și a părții tehnice și ambele să lucreze împreună într-un fel.

Cum te pregătești pentru un rol / pentru spectacol?

Mihaela Soare: În primul rând, povestea este foarte importantă, cum s-a pornit la crearea anumitului spectacol din care eu fac parte. Rolul, personajul, este foarte important. În construcția personajului mă ajută foarte tare studierea poveștii, adică citirea unor cărți.

Mă uit pe youtube sau dvd-uri personale private, mă interesează foarte tare muzica, când a fost compusă, perioada. În același timp coregraful spectacolului respectiv este foarte important, abordarea pe care o are asupra creației coregrafice și nu în ultimul rând, relația între muzică și mișcare, cât și emoția pe care o produci publicului, pentru că dansul este totuși o artă senzitivă, senzorială și trebuie să ajungi la sufletul publicului, să-l aduci în povestea ta, să-i creezi o emoție și să plece poate…alt om..când se termină spectacolul.

De ce ai ales să rămâi în România și să-ți construiești cariera aici?

Mihaela Soare: Nu știu dacă multă lume știe, eu în ultimul an de liceu am fost plecată în Statele Unite ale Americii, am studiat acolo pentru o perioadă scurtă, m-am întors în țară și am considerat că aș putea să dau o șansă țării în care m-am născut. Am ales să rămân în România și cred în continuare în potențialul țării în care m-am născut.

Ce părere ai despre apariția revistei Ballet Magazine, in România?

Mihaela Soare: Am o părere extraordinară! Vă doresc mult succes și sper de-a lungul anilor ca dansul să capete o mult mai mare publicitate în România și să fie mult mai vizibil în toate domeniile de activitate. Vreau ca multă lume să cunoască ce înseamnă dansul, prin prisma artiștilor, prim prisma creatorilor și de ce nu, prin prisma publicului.

Vă urez mult succes!


Spread the love

Related Posts

Leave a Comment

Această pagină, în contextul prestării de servicii, foloseşte cookie-uri. Continuând să vizitezi site-ul, ești de acord cu folosirea lor. Pentru mai multe informaţii, inclusiv informaţii despre eliminarea acestora, apasa pe Politica de confidentialitate. Sunt de Acord Politica de confidentialitate