Opera Comică pentru Copii pregătește publicului două spectacole de excepție pentru finalul acestui an. Primul dintre acestea, „Jack și Vrejul de Fasole” va putea fi văzut pe 30 și 31 octombrie. Cel de-al doilea, „Spărgătorul de Nuci” va fi oferit publicului cu ocazia sărbătorilor de iarnă, și va putea fi văzut pe 3,4,5, 10, 11 și 12 decembrie.
Citește și
Gală Extraordinară de Balet de Ziua Mondială a Baletului, la Opera Națională București
Opera Comică pentru Copii aduce un titlu nou în repertoriu! “Jack și Vrejul de Fasole”, în coregrafia Corinei Dumitrescu
“Jack și Vrejul de Fasole”, este un titlu nou în repertoriul Operei Comice pentru Copii, și are coregrafia baletului semnată de Corina Dumitrescu. Elementele de inovație regizorală aduse firului narativ sunt susținute de scenografia Bogdanei Pascal, de coloana sonoră selectată de Antonel Oprescu, precum și de proiecțiile video asigurate de Robert Voiculescu.
Personaj iconic al istoriilor pentru copii, Jack crește odată cu povestea noastră: din micul ghiduș, aflat la sfârșitul copilăriei, pe măsură ce înaintează pe drumul său și întâlnește binele, răul, minciuna și prietenia, se transformă într-un tânăr care refuză să se lase manipulat și acționează ghidat numai de principiile sale. Acest al treilea titlu pe care l-am creat pentru Opera Comică pentru Copii sper să aducă micilor spectatori aceeași bucurie ca Fetița cu Chibrituri și Cenușăreasa și să-i îndrume în găsirea înțelepciunii de a distinge binele de rău.
Corina Dumitrescu, regizorul și coregraful spectacolului
„Spărgătorul de Nuci” de Ceaikovski, este oferit publicului de către Opera Comică pentru Copii ca un cadou de Crăciun
Cel de-al doilea spectacol, baletul „Spărgătorul de Nuci” de Ceaikovski, este oferit publicului de către Opera Comică pentru Copii ca un cadou în luna sărbătorilor de Crăciun. Acesta va putea fi văzut pe 3,4,5, 10, 11 și 12 decembrie.
Cătălin Caracaș, regizor, realizator și coordonatorul baletului Operei Comice pentru Copii, este cel ce a pregătit acest spectacol specific acestei perioade a anului, adaptând în mod original o producție de neuitat, aparținând coregrafei Tilde Urseanu.
Păstrând povestea scrisă coregrafic de aceasta, Cătălin Caracaș a demonstrat cu prisosință creativitatea și talentul său. A concentrat întreaga partitură la un spațiu de o oră și zece minute pentru a nu-i obosi pe spectatorii săi, cei mici, păstrând secvențele cele mai importante ale baletului unite în mod coerent și logic. A fost inspirat de a-l face pe piticul Barbă-Cot un povestitor, care vine din sală și le spune copiilor ce vor vedea, făcându-i părtași la acțiune. Pe plan coregrafic, deși a păstrat în mare desenul lui Tilde Urseanu, el a regândit pașii în funcție de colajul muzical și de o anumită logică a desfășurării dramaturgice. În felul acesta, spectacolul său este fermecător, are poezie, imagistică, devine atractiv și nu îi poate obosi pe cei mici. A fost servit de excelentul colaj muzical al lui Antonel Oprescu, care are avantajul de a fi și balerin ce cunoaște foarte bine structura coregrafică a baletului și coordonarea mișcării cu partitura muzicală.
Alexandru Mihai Canciovici, critic de spectacol