Liceul „Floria Capsali” coordonator al proiectului “Teachers for SwanZ”

by Ballet Magazine

Liceul de Coregrafie “Floria Capsali” – Proiectul „Teachers for SwanZ” vine în sprijinul dezvoltării competențelor profesionale, de comunicare, digitale si interculturale ale personalului (cadrelor didactice) din școlile implicate, beneficiarii direcți fiind profesori, formatori, dar și elevii.

Elevii participanți aparțin „generației Z”, cu vârste cuprinse între 13 și 16 ani, sunt pasionați de dans și au o „a doua viață” în spațiul virtual.

Liceul de Coregrafie „Floria Capsali” din București, în calitate de coordonator, a primit aprobarea pentru derularea proiectului „Teachers for SwanZ”, proiect cofinanțat prin programul Erasmus+ al Uniunii Europene, Acțiunea cheie 2 – Cooperare pentru inovare si bune practici, parteneriate strategice pentru educație vocațională și formare profesională.

Citește și despre: Liceul de Coregrafie “Floria Capsali” 

Proiectul vine in sprijinul dezvoltării competențelor profesionale, de comunicare, digitale si interculturale ale personalului (cadrelor didactice) din școlile implicate, beneficiarii direcți fiind profesori, formatori, elevi, și se va derula pe o perioada de 2 ani. Parteneri ai proiectului sunt Școala Națională de Arte „Prof. Vesselin Stoyanov” din Ruse, Bulgaria, “Attitude Studios”, din Viena, Austria, și Uniunea Elenă din România.

Pe parcursul proiectului Teachers for SwanZ, se va realiza un schimb de bune practici cu școlile menționate din Austria si Bulgaria, sub coordonarea Liceului de Coregrafie „Floria Capsali”, având alături ca partener Uniunea Elenă din România.

 

Liceul "Floria Capsali"Elevii participanți aparțin „generației Z”, cu vârste cuprinse între 13 și 16 ani, sunt pasionați de dans și au o „a doua viață” în spațiul virtual. Generația Z a inspirat si titlul proiectului, in care acesta se ingemănează cu cel mai frumos simbol al coregrafiei – lebedele.

Organizatorii își propun ca prin participarea la acest proiect beneficiarii să predea și să invețe mai motivați, mai deschiși să experimenteze inovația în dans si coregrafie, să își îmbunătățească activitatea prin cooperare internațională. În plus, proiectul își propune să atragă atenția publicului asupra importanței accesului la beneficiile dansului, la rolul acestuia în educarea imaginii corporale și a gestionării emoționale, completând astfel imaginea ideală a ceea ce suntem cu adevărat: ființe umane.

Rezultatele proiectului – un manual pentru formatorii de dans, un mini-ghid pentru profesorii altor discipline decât dansul, și platforma web Laboratorul virtual de dans – vor fi prezentate publicului, în primul rând unor școli similare și instituții culturale, în cadrul evenimentului final de diseminare și promovare, care va avea loc la București.

Liceul de Coregrafie “Floria Capsali” – „Teachers for SwanZ” oferă o opțiune pentru tânăra generație de profesori, umple golul metodologiilor de dans și al orientărilor practice care lipsesc, facilitează legăturile dintre dans si educația non-dans.

Ideea acestui proiect și a parteneriatului a pornit dintr-un context contrastant: pe de o parte, școlile vocaționale de dans pregătesc copiii pentru una dintre cele mai sensibile, responsabile și frumoase profesii ale societății noastre, iar pe de altă parte, de cele mai multe ori și în majoritatea țărilor, aceste școli care pregătesc viitorii maeștri sunt adesea lipsite de mijloace si de sprijin, într-un mediu din ce în ce mai marcat de spiritul comercial și de noile tehnologii.

Dintre numeroasele tipuri de arte, dansul este cel mai puțin explorat și menționat statistic, ceea ce înseamnă că la nivel global și european există o multitudine de oportunități pentru a aduce subiectul dansului în discuția despre „educația artistică” și modul în care societatea noastră poate beneficia de artă in general.

În conformitate cu obiectivele proiectului, parteneriatul oferă beneficiarilor oportunitatea și instrumentele de a dobândi abilități de bază în comunicare, coaching și dialog intercultural pentru a-și îmbunătăți performanțele didactice, pentru a se alinia la cele mai noi standarde europene in această arie. Pentru învățământul vocațional de artă, secția de coregrafie din Romania, Bulgaria si Austria realizarea acestui proiect cofinanțat prin programul Erasmus+ al Uniunii Europene va reprezenta un mare pas spre desăvârșirea performanțelor.

Related Posts

Leave a Comment

Această pagină, în contextul prestării de servicii, foloseşte cookie-uri. Continuând să vizitezi site-ul, ești de acord cu folosirea lor. Pentru mai multe informaţii, inclusiv informaţii despre eliminarea acestora, apasa pe Politica de confidentialitate. Sunt de Acord Politica de confidentialitate