Modalități de a vă calma durerea în urma antrenamentelor intense și a suprasolicitării

by Sena Vladoiu
Share the NEWS & spread the JOY!

Baletul de performanță necesită multă dăruire, muncă asiduă și forță. Totodată, este extrem de solicitant din punct de vedere fizic.

Aflați în acest articol mai multe modalități de a vă calma durerea.

În urma pregătirii și a antrenamentelor intense, uneori a suprasolicitării, adesea apare durerea. În plus, elevii care studiază baletul de performanță, dar și balerinii profesioniști, au puțin timp să se recupereze între antrenamente și, în general, se odihnesc total abia când intră în vacanță/ concediu.

Dietele restrictive și deficiențele nutriționale pot contribui, de asemenea, la diferite leziuni.

Alte cauze includ frecvența redusă a studiilor / repetițiilor / performanțelor, durata nepotrivită a antrenamentului, stilul incorect de lucru, tipul de poante, condițiile de mediu (podele dure, studiouri reci, etc.) și antecedentele de accidentare.

 

Modalități de a vă calma durerea

De la durerea musculară după un antrenament îndelungat, la dureri de spate, dureri de ligamente, întinderi, tendinite, bursite, entorse, luxații, fracturi de stres sau probleme mai mari la articulații, pentru toate există soluții.

Pentru leziunile mai grave, este necesar să contactați un kinetoterapeut, terapeut sportiv sau un medic.

Citește și: Maria Antonia Tudorache De la Balet la Kinetoterapie 

 

Stephanie Ruch, Co-artistic Director of Artists Revealed

Cele mai frecvente leziuni pe care le văd la adolescenți provin din încălzirea necorespunzătoare a corpului. Adesea doresc doar să „intre direct în lucrurile grele” și nu au suficientă răbdare cu o încălzire potrivită. Sunt specializată într-o clasă de dans contemporan, consider că ar trebui să fie aproximativ 15-20 de minute pe clasă pentru a încălzi întregul corp.

 

De asemenea, suprasolicitarea este o altă cauză comună a accidentelor.

Când un dansator întâmpină o accidentare, adesea nu-și acordă suficient timp pentru a se recupera înainte de a reveni la antrenamente. Am văzut numeroși dansatori în cei 15 ani în care am predat revenind la dans după o accidentare și aproape că se „re-accidentează”. Timpul de recuperare și fizioterapia sunt esențiale după o accidentare.– 

Este important să discutați cu medicul dumneavoastră, cu kinetoterapeutul, cu terapeutul sportiv  despre opțiunile de ameliorare a durerii.

Iată o varietate de modalități rapide pentru a vă calma durerea:

Efectele terapiei termice acționează asupra țesuturilor deteriorate, ajuta la dilatarea vaselor de sânge ale mușchilor, iar acest lucru crește fluxul de oxigen și nutrienți către mușchi.

  • Gheața

Una dintre componentele clasice este gheața adesea folosită pentru a calma durerea.

Reduce inflamația și amorțește zona pentru a reduce durerea. Este important de știut că gheața este potrivită pentru leziunile (întinderi musculare, rupturi fibrilare, luxații, entorse) recente, până la 8 ore după accidentare.

  • Anestezicul rece

Este foarte util în activitățile sportive și în medicina sportivă. Disponibil într-o varietate de forme, spray, gel, roll-on și cremă, este potrivit pentru controlul durerii cauzate de contuzii. Ameliorează durerea mușchilor, a articulațiilor sau a extremităților cauzate de un impact, o cădere, entorsă, etc.

  • Comprese calde  

În timp ce gheața poate ajuta la ameliorarea leziunilor ușoare, căldura este cea mai potrivită pentru durerile mai cronice, mai vechi de două sau mai multe zile. Căldura locală produce un efect calmant și analgezic. Compresele de căldură pot ajuta la relaxarea musculară, scăderea durerilor și a spasmelor și la creșterea amplitudinii de mișcare.

Alte modalități de a vă ameliora durerea

  • Banda  kinesiologică poate fi folosită pentru a ajuta la susținerea mușchilor și a articulațiilor fără a vă limita aria de mișcare.

Acest lucru o face o alegere excelentă pentru sprijin în timpul antrenamentelor. Banda kinesiologică poate atenua durerea prin efectul de ridicare a pielii care creează spații mai mari între țesuturi, permițând un aport mai mare de oxigen și o reducere a inflamației în zona respectivă.

Tehnica corectă de aplicare o poate face un specialist în aproape orice clinică. Are o paletă variată de culori, rolul fiind doar cosmetic.

  • Rola de spumă pentru masaj este un instrument eficient pentru că ajuta la reducerea durerii și întinderilor musculare.

Tehnica de auto masaj cu rola de spumă și cu greutatea propriului corp este o formă foarte populară în rândul balerinilor, înainte sau după antrenament. Rola de spumă este ideală și pentru restabilirea flexibilității țesuturilor moi, pentru stretching sau mobilizarea articulațiilor și a coloanei vertebrale.

  • Stretching-ul poate ajuta la reducerea tensiunii musculare și la ameliorarea durerii.

De asemenea, vă poate ajuta să vă îmbunătățiți flexibilitatea și gama de mișcare. O bandă extensibilă TheraBand este o opțiune excelentă pe care mulți balerini o țin în geantă pentru a face stretching sau pentru a-și crește forța și rezistența musculară. Gama de culori și grosimea benzilor elastice reprezintă nivelul de rezistență.

  • Masajul sportiv 

Una dintre formele masajului terapeutic, este masajul sportiv care implică manipularea țesuturilor moi în beneficiul unei persoane angajate în activități fizice regulate. Scopul masajului sportiv este acela de a reduce stresul și tensiunea care se pot acumula în țesuturile moi în timpul exercițiilor fizice.

Citește și: Dan Bujor: Contracturile musculare se tratează printr-un masaj ferm

Masajul sportiv a fost conceput pentru a ajuta sportivii înainte, în timpul și după un antrenament. Adesea destul de solicitant, masajul sportiv acționează asupra sănătății persoanei prin întinderea și stimularea mușchilor tensionați, îmbunătățirea stării tendoanelor și a ligamentelor.

Articol inspirat din:

21-pain-relief-solutions-for-dancers 

 

 


Share the NEWS & spread the JOY!

Related Posts

Această pagină, în contextul prestării de servicii, foloseşte cookie-uri. Continuând să vizitezi site-ul, ești de acord cu folosirea lor. Pentru mai multe informaţii, inclusiv informaţii despre eliminarea acestora, apasa pe Politica de confidentialitate. Sunt de Acord Politica de confidentialitate