Opera din Paris revine la viață după multiple lovituri suferite în acest an. Dansatorii încep deja repetițiile

by Angie Voicu

Există speranță pentru Opera din Paris. Dansatorii au reluat cursurile în instituția care a trăit unul dintre cei mai complicați ani din istoria sa: grevă foarte lungă, pandemia de coronavirus și plecarea timpurie a directorului său.

Sub faimoasa cupolă a Palais Garnier, balerinele deja au început repetițiile pe sunetul pianului. Un tablou pașnic care contrastează cu agitația în care Opera de la Paris a fost prinsă luni întregi. Baletul Operei din Paris, una dintre cele mai prestigioase companii de dans din lume, iese dintr-o perioadă deosebit de tulbure, la șapte luni de la o grevă istorică a personalului său. A urmat apoi criza coronavirusului care i-a privat pe cei 154 de dansatori de scenă.

Ultima lovitură a fost decizia directorului, Stéphane Lissner, de a pleca cu șase luni înainte de încheierea mandatului, afirmând că instituția în vârstă de trei sute de ani era „în genunchi” din cauza pierderilor de peste 40 de milioane de dolari. Odată reconfigurat programul, dansatorii au reluat repetițiile , în clase limitate la zece artiști pe cameră, din cauza distanțării fizice.

Citește și

Balerinii de la Teatrul Bolşoi continuă repetițiile acasă, în vremea pandemiei de coronavirus. Video inedit

Arta revine la viață încet, dar sigur! Re-start la cultură!

Dansatorii Operei din Paris, ajutați și pe plan pishologic

“Nu a fost niciun dezastru!”, a explicat profesoara Elisabeth Maurin, citată de France Musique. “Saltul poate ca a fost cel mai greu de recuperat după această perioadă. (…) Este necesar sa redobândim rezistența si încrederea în perspectiva scenei”. O perspectivă încă îndepărtată, însă: instituția va reînvia cu siguranță dansul în Garnier pentru câteva zeci de spectacole în toamnă, dar nu va dansa un balet mare până în decembrie.

“A fost un an dificil, mai intai dansatorii au fost lipsiți de teatrul lor din cauza grevelor. Apoi au fost lipsiți de trupurile lor din cauza virusului. Este extrem de dureros pentru ei”, a mărturisit Aurélie Dupont, director de dans. Dar, “există o dorință reală de a dansa, de a regăsi compania, publicul și scena”, spune ea, explicând ca după perioada de repaos obligatoriu, s-a pus accentul pe reeducarea dansatorilor, în colaborare cu medicii sportivi ai Operei din Paris. Iar pentru o companie de balet care a dansat foarte puțin din decembrie, psihicul nu e deloc nesemnificativ.

“Îi ajutăm pe dansatori să-și recapete încrederea. Exista o continuare de ajutorare pe plan psihologic pentru dansatorii care au nevoie!”

Opera din Paris va avea un nou director

Fostul director, criticat de dansatori pentru “lipsa dialogului” într-un sondaj intern publicat în presă în 2018, a declarat că “i-a chemat în mod regulat pe dansatori pentru a-i verifica”.  În timpul izolării, prin intermediul sistemelor video online, au fost create cursuri pentru balerini. 

Opera din Paris se pregătește să-și întâmpine un nou director în 2021. Este vorba despre Alexander Neef, despre care Aurélie Dupont susține că are o viziune artistică foarte bună.

“El este o persoană care are un respect profund pentru dansatori. Iubește dansul clasic, dar și pe cel contemporan.”, a mai spus aceasta. Aurélie Dupont a fost acuzată că favorizează dansul modern: “Încerc să fiu în balanță. Nu vreau să refuz ce e nou și să ignor o întreagă generație de dansatori noi care au astfel de așteptări.”

 

 

Related Posts

Leave a Comment

Această pagină, în contextul prestării de servicii, foloseşte cookie-uri. Continuând să vizitezi site-ul, ești de acord cu folosirea lor. Pentru mai multe informaţii, inclusiv informaţii despre eliminarea acestora, apasa pe Politica de confidentialitate. Sunt de Acord Politica de confidentialitate