Proiectul Ballet Photography vă aduce în prim-plan unii dintre cei mai talentați fotografi de balet români. Printre aceștia se numără și Corina Radu. Practică fotografia de opt ani și a fotografiat zeci de spectacole de balet. Aflați mai multe despre ea în articolul de mai jos, în propriile sale cuvinte.
Deși practic fotografia la nivel profesional din anul 2012 și am de mică atracție pentru tot ce înseamnă arta spectacolului, oportunitatea de a fotografia balet nu s-a ivit decât în anul 2017, când am devenit fotograful oficial al Teatrului Național de Operă și Balet „Oleg Danovski” din Constanța. De atunci am fotografiat peste 50 de spectacole de balet. Fie că este vorba de operă, recital, teatru sau balet, imortalizarea momentelor din spectacolele cu public este întotdeauna o provocare.
Corina Radu: “Întotdeauna mi-am dorit să progresez!”
Cu toate acestea, baletul va fi întotdeauna mai greu de fotografiat (atât din punct de vedere tehnic, cât și din punct de vedere artistic). Acest lucru se datorează mișcărilor rapide și complexe ale interpreţilor. Această dificultate va fi întotdeauna atractivă pentru mine din punct de vedere al progresului profesional.
Din punctul meu de vedere, fotografia de balet se referă în principal la imortalizarea artiștilor în cadrul reprezentațiilor pe care le susțin, în timpul studiilor sau repetițiilor. Scopul meu ca fotograf de balet este să imortalizez imagini care să redea cât mai corect realitatea acestei arte. Ȋmi doresc ca persoanele care vizualizează fotografiile realizate de mine să simtă, chiar și pentru o secundă, că se află alături de artiști, în sala de spectacol.
Citește și
Ballet Magazine vă prezintă juriul proiectului „Ballet Photography”
Aparatul foto este întotdeauna înșelător
Din miile de fotografii realizate, am câteva care îmi plac mai mult. Dar consider că cele mai reușite lucrări vor fi dintre cele viitoare. Întotdeauna mi-am dorit să progresez, să aduc îmbunătățiri tehnicii și rezultatelor fotografice.
Aparatul foto este întotdeauna înșelător. Este datoria fotografului de a reda o imagine cât se poate de apropiată de cea pe care o vedem cu ochiul liber (utilizarea luminii, compoziția, cromatica și post-procesarea sunt toate foarte importante).
Din punctul meu de vedere, un portofoliu foto pentru balerini/e ar trebui să conțină:
- fotografie portret clasic (bust);
- câteva fotografii tip portret artistic (în poziții specifice de balet prin care să se evidențieze calitățile fizice și interpretative);
- câteva fotografii din repertoriu (spectacole, gale, concursuri etc.).
Fotografia de spectacol este în general slab promovată, iar fotografia de balet cu atât mai puțin. Astfel, consider că demersul revistei Ballet Magazine este unul benefic atât pentru comunitatea foto care activează în acest domeniu, cât și pentru cea a baletului.