“Baby Ballerinas” – starurile companiei Ballets Russes de Monte Carlo

by Sena Vladoiu

“Baby Ballerinas” au fost 3 tinere soliste ale Ballets Russes de Monte Carlo în anii 1930.  Au fost descoperite și selectate individual de George Balanchine.

Cele trei “Baby Ballerinas” au fost un fenomen al unei epoci în care copiii-minune erau atracţia spectacolelor și a industriei de film americane.

În anul 1931, trei fete din Rusia: Irina Baronova, Tamara Toumanova, fiecare 12 ani, și Tatiana Riabouchinska, 14 ani, au fost descoperite de George Balanchine în studiourile de balet din Paris ale fostelor balerine imperiale Olga Preobrajenskaya și Mathilde Kschessinsakaya.

Denumirea „Baby Ballerinas” a fost lansată de către criticul de balet Arnold Haskell, pe baza vârstei lor.

Baby Ballerinas

“Baby Ballerinas”,1936. De la stânga la dreapta: Tatiana Riabouchinska, Tamara Toumanova, Irina Baronova. Foto: Handout

La fel ca profesorii lor, cele trei fete fugiseră din Rusia alături de părinții lor, în circumstanțe periculoase. Irina. Tamara și Tatiana, dețineau calități incredibile și aveau deja experiență, iar Balanchine, impresionat de talentul lor, le-a ales pentru a dansa în compania Ballets Russes de Monte Carlo, unde urma să fie coregraf .

În anii 1920, el a promovat-o în mod similar și pe adolescenta Alicia Markova în compania lui Diaghilev; nevoia lui Balanchine de control complet a găsit, fără îndoială, împlinirea în dedicația indiscutabilă a tinerilor protejate talentate.

Citește despre Balanchine: 7 mari coregrafi în istoria baletului mondial

Cele 3 Baby Ballerinas au fost extrem de talentate la o vârstă fragedă. Au făcut istorie în lumea dansului clasic.

 

Tamara Toumanova (1919 – 1996)

Baby Ballerinas

Tamara Toumanova

Toumanova s-a născut în Rusia într-un tren, în timp ce mama ei încerca să fugă în timpul Revoluției. În cele din urmă, familia s-a stabilit la Paris. A studiat dansul clasic cu Olga Preobrajenska. Tamara a debutat la Opera din Paris la vârsta de zece ani în L’Eventail de Jeanne, un spectacol de balet pentru copii.

George Balanchine a văzut-o în clasa de balet și a ales-o pentru Ballets Russes de Monte Carlo. Balanchine a coregrafiat pentru Tamara rolulrile principale în baletele sale Cotillon (1927), Concurrence (1932) , Le Bourgeois Gentilhomme (1932) și Le Palais de Cristal ( Simfonie în C) în 1947, la Opera din Paris.

Datorită frumuseții sale uimitoare, dar și a trăsăturilor întunecate, Tamara a ajuns să fie cunoscută sub numele de „Perla Neagră a baletului rusesc”.

 

 

 Irina Baronova (1919 – 2008)

Irina Baronova,
c. 1937

S-a născut la Petrograd în 1919 și s-a mutat la Paris în copilărie. Acolo a studiat cu Olga Preobrajenska și a debutat cu Opera din Paris în 1930. George Balanchine a observat-o pe Irina în timp ce urmărea cursurile de balet și a angajat-o în 1932, la vârsta de 13 ani, pentru Ballets Russes de Monte Carlo.

Ea a dansat roluri în Les Présages, în Jeux d’enfants, în Beau Danube și în Les Cent Baisers – Bronislava Nijinska. În 1940, Irina Baronova a intrat în Ballet Theatre, acum ABT din New York.

Irina a apărut, de asemenea, în filme și materiale muzicale. A fost invitată la Original Ballet Russe și a fost un membru activ al Academiei Regale de Dans.

 

Citește și: Familii de balerini de top din istoria dansului: Nijinsky

 

Tatiana Riabouchinska (1917 – 2000)

Tatiana Riabouchinska, “Le Spectre de la Rose” (1930)

Riabouchinska s-a născut la Moscova, pe 23 mai 1917. A studiat cu Alexander Volinine și Mathilda Kschessinska. Tatiana a debutat la Paris în Chauve-Souris, în 1932.

Avea doar 14 ani când s-a alăturat Ballets Russes de Monte Carlo, la cererea lui George Balanchine. Tatiana a rămas alături de Ballet Russe de Monte Carlo până în 1942. După aceea, a fost invitată să danseze cu Ballet Theatre, acum ABT, Original Ballet Russe, Ballet des Champs-Elysées și London Festival Ballet. Tatiana a creat rolul frumuseții Florentine din Paganni, Graduation Ball, roluri de titlu în Coq d’Or și Cenușăreasa. Tatiana s-a căsătorit cu colegul ei balerin și coregraf, David Lichine.

 

 

Baby Ballerinas au rămas parte importantă în istoria baletului.

YouTube video

 

Baby Ballerinas au fost apropiate, în ciuda rivalităților lor ocazionale cu privire la rolurile de pe scenă, precum și atenția partenerilor. De-a lungul adolescenței, au trebuit să muncească extrem de mult pentru a-și perfecționa abilitățile tehnice. La fel de mult au muncit pentru interpretările lor în numeroase roluri, precum și pentru a învăța cum să-și mulțumească publicul. Până la vârsta de 20 de ani, tinerele reuşiseră să adune mai multe ore de dans și spectacole decât alți artiști experimentați în întreaga carieră artistică.

Au dansat aproape în fiecare seară, au călătorit în toată Europa, au participat la evenimente sociale și au acordat frecvent interviuri de presă.

Cele trei copile s-au transformat în balerine desăvârșite în cadrul Ballets Russes și apoi și-au continuat cariera pe cont propriu. Baby Ballerinas rămân un exemplu fericit de talent şi muncă istovitoare pentru păstrarea locului câştigat cu atâta efort în vremuri când a face artă, însemna în primul rând, sacrificiu.

Related Posts

Leave a Comment

Această pagină, în contextul prestării de servicii, foloseşte cookie-uri. Continuând să vizitezi site-ul, ești de acord cu folosirea lor. Pentru mai multe informaţii, inclusiv informaţii despre eliminarea acestora, apasa pe Politica de confidentialitate. Sunt de Acord Politica de confidentialitate