Proiectul Ballet Photography- Daniel Mânăscurtă: “Pasiunea pentru fotografie mi-a fost înfiripată de către tatăl meu!”

by Ballet Magazine

Proiectul Ballet Photography vă prezintă o serie de fotografi extrem de talentați din România. Daniel Mânăscurtă este una dintre aceștia. A moștenit pasiunea pentru fotografie de la tatăl său. Dragostea pentru balet i se datorează, însă, fiicei lui.

Sunt clujean de origine, absolvent al Universității Politehnice București, Facultatea de Electronică și Telecomunicații, IT-ist de profesie în cadrul unei multinaționale și, nu în ultimul rând, familist mândru de soţia mea şi cele două fete!

Citește și

Proiectul Ballet Photography: Corina Radu. “Fotografia de spectacol este în general slab promovată!”

Ediția de vară a revistei Ballet Magazine, disponibilă online

Daniel Mânăscurtă: “Ador dinamica și emoția transmise de această artă!”

Pasiunea pentru fotografie mi-a fost înfiripată de către tatăl meu. El îmi arăta de multe ori cum prinde viață o fotografie. De la declanșarea obturatorului, developarea filmului, până la acel moment magic când o coală albă de hârtie devine o fotografie. În acele vremuri se lucra pe film, old school.

Primii pași hotărâți i-am făcut însă acum ceva mai mult de un an, când mi-am cumpărat primul aparat mirrorless pentru a o surprinde pe mezina familiei, aspirantă la profesia de balerină. Din acel moment pot spune că a apărut pasiunea mea pentru balet.

Prin urmare, pasiunea o am de copil, ca moștenire „genetică” de la tatăl meu. Însă pasul spre fotografia de balet a fost determinat de alegerea fiicei mele de a urma cursurile Liceului de Coregrafie „Floria Capsali” din București. Ador dinamica și emoția transmise de această artă și caut mereu să le imortalizez prin fotografie.

Daniel Mânăscurtă: “Ce îmi place și încerc să evidențiez este tehnica de balet în contextul de lumini și umbre!”

Neavând o experiență vastă în fotografia de balet, cu fiecare lucrare realizată îmi dau seama că ultima este cea mai reușită. Sunt în plină fază de învățare a tehnicii de balet așadar. Lucrările transmise sunt realizări reușite, din punctul meu de vedere. Ce îmi place și încerc să evidențiez este tehnica de balet în contextul de lumini și umbre.

Cum ar trebui tinerii balerini să-și construiască un portofoliu

Ca recomandări pentru tinerii balerini care vor să-și construiască un portofoliu foto, consider că este indicat ca aceștia să se orienteze către fotografíi care să evidențieze tehnica de balet și nu să urmărească potențialul fotografiei de a aduce „inimioare” pe Instagram.

Consider proiectul revistei Ballet Magazine ca fiind unul foarte important atât pentru fotografi cât și pentru lumea baletului, rezultatul acestui demers aducând avantaje pentru ambele părți. Poate crește calitatea fotografiei de balet și se poate crea o comunitate, în care putem colabora și ne putem cunoaște mai bine, se pot realize proiecte sau workshop-uri. Aş dori deci să includeți în cadrul revistei o secțiune dedicată fotografiei, în care să putem interacționa, nu numai în cadrul concursurilor, ci și ca o comunitate.

Spre exemplu, am avut ocazia să mă întâlnesc cu colegul dumneavoastră Daniel Schneider. Am fost plăcut impresionat de deschiderea arătată în a împărtăși experiența sa în în fotografia de balet. Vreau să-i mulțumesc pe această cale. Și nu în ultimul rând, vreau sa mulțumesc echipei Ballet Magazine pentru inițiativă.

Related Posts

Leave a Comment

Această pagină, în contextul prestării de servicii, foloseşte cookie-uri. Continuând să vizitezi site-ul, ești de acord cu folosirea lor. Pentru mai multe informaţii, inclusiv informaţii despre eliminarea acestora, apasa pe Politica de confidentialitate. Sunt de Acord Politica de confidentialitate