“Ballet Photography”, votul juriului: Ioana Barbat, locurile 1 și 2; locul 3 Delia Știrbu. Premii speciale: Andrei Mihai Cristian și Daria Chenikova

by Ballet Magazine
Ballet Photography by Ballet Magazine Romania

Votul juriului proiectului “Ballet Photography” aduce o surpriză atât membrilor acestuia, participanților, cât și echipei de organizatori. Cu două imagini distincte, același fotograf primește Premiile I și II, iar Premiile speciale merg către doi fotografi care nu au intrat în top 12 după votul publicului.

Interesantă și spectaculoasă evoluție a proiectului “Ballet Photography”, după votul juriului! În urma notelor transmise de cei șase membri pentru fiecare dintre cele 12 fotografii cele mai votate de public … cu un număr de 48,5 respectiv 46 puncte, Premiile I și II merg către același fotograf: Ioana Barbat!

Artista clujeancă va primi astfel din partea Ballet Magazine Premiul I în valoare de 300 de EUR și Premiul II, în valoare de 200 de EUR pentru două dintre cele trei fotografii cu care s-a înscris în proiect. Ambele imagini o au ca model pe micuța balerină Iarina Goga.

Cu 43,5 puncte din cele 60 posibile, Premiul III, în valoare de 100 de EUR, revine fotografiei “Toamna en pointe 2” realizată de Delia Știrbu, având-o ca model pe balerina Sofia Sitaru-Onofrei.

Iar dintre toate cele 50 de fotografii înscrise în proiect, cea intitulată “Trapped – The body says what words cannot”, realizată de Andrei Mihai Cristian și cele transmise de cunoscuta artistă a fotografiei din Rusia Daria Chenikova adună cele mai multe propuneri pentru secțiunea de Premii speciale și totodată cele mai multe cuvinte de laudă din partea membrilor juriului.

Cei doi sunt așadar câștigării secțiunii premiilor speciale acordate de juriul “Ballet Photography”, în valoare de 200 de EUR fiecare.

Citește și

“Ballet Photography” la final! Alice Albu, cu fotografia “Balerină în afara scenei” este câștigătoarea publicului. Urmează premiile Juriului!

Ballet Magazine vă prezintă juriul proiectului „Ballet Photography”

Premiul I: Ioana Barbat

Premiul II: Ioana Barbat

Premiul III: Delia Știrbu

“Ballet Photography”, la momentul votului juriului

Mă bucur că “Ballet Photography” a ajuns la un final de etapă promiţător. E un ȋnceput amestecat ca nivel al participării şi de ȋnţelegere a temei, dar cred că aşa e orice ȋnceput, iar meritul şi sarcina proiectului e de a ajuta atât producătorii de imagini cât şi pe beneficiarii lor să progreseze ȋn pătrunderea cerinţelor şi a calităţii rezultatului”, transmite cititorilor Ballet Magazine și fotografilor înscriși în proiect Vivia Săndulescu, membru al juriului și director editorial al revistei Ballet Magazine Romania.

Vivia-sandulescu-3Aşa cum era de aşteptat, ordinea preferinţelor mele nu coincide cu cea a publicului, a cărui alegere a fost hotărâtă de cât de bine şi de repede s-au mobilizat prietenii (inclusiv cei virtuali), familia, cunoscuţii… Dar probabil că aşa e şi ȋn democraţie, mobilizarea e cheia succesului.

Ȋncă nu ştiu ce opţiuni au avut ceilalţi membri ai juriului, dar ştiu că fiecare dintre noi avem criterii personale, ceea ce determină aprecieri diferite. Pentru mine, fotografia de balet (nu doar de dans, ȋn general), trebuie să reflecte esenţa baletului: o căutare a perfecţiunii liniei şi a mişcării surprinse pe peliculă sau ȋn memoria telefonului, conform unor cerinţe estetice ȋmpărtăşite deopotrivă de cel aflat ȋn spatele aparatului şi de privitori.

Dar lucrurile devin mai nuanţate atunci când avem de-a face cu fotografii din alte zone coregrafice, unde comunicarea fotograf-model-privitor are repere de o cu totul altă natură. De aceea mi s-ar părea oportun ca, la ediţiile viitoare, să existe o diferenţiere a categoriilor (clasic/contemporan, aspiranţi/profesionişti, reportaj, studio indoor/outdoor etc), căci dacă toate acestea se regăsesc sub umbrela „fotografiei de balet”, inevitabil vom compara mere cu pere şi nu vom putea ajunge la un consens.”

Premiile speciale acordate de juriu: Andrei Mihai Cristian şi Daria Chenikova

Andrei Mihai Cristian şi Daria Chenikova sunt câștigătorii premiilor speciale acordate de juriul “Ballet Photography”. Astfel, fotografia “Trapped – The body says what words cannot” a lui Andrei Mihai Cristian și lucrările transmise de Daria Chenikova au adunat cele mai multe aprecieri din partea membrilor juriului.

Premiu special: Andrei Mihai Cristian

Premiu special: Daria Chenikova

 

For me, this a very professional and representative ballet photograph with all the elements that create a beautiful image of ballet. Very nice soft lighting, the expession of the dancer is very beautiful and dreamy. Because the soft, flying material, slightly covering the face gives the picture a feeling of a mystic world. It is a picture that could easily be on any dance magazine cover nowadays” transmite cititorilor Ballet Magazine Boris Nebyla, explicându-și opțiunea pentru cea de-a doua dintre fotografiile Dariei Chenikova.

Alegerea sa este susținută și de argumentația Viviei Săndulescu, una dintre opțiunile sale fiind o fotografie semnată tot de Daria Chenikova:

Personal consider esenţială pentru fotografia de balet calitatea modelului şi subscriu ideii că aceasta e menită să-l pună pe dansator ȋn valoare. Or, dacă subiectul nu prezintă calităţi fizice şi tehnice demne de evidenţiat, imaginea va avea doar o valoare de suvenir pentru familie şi prieteni. Pentru o fotografie de balet nu e suficient ca modelul să aibă poante ȋn picioare şi să fie ȋmbrăcat cu tutu. Și nici să fie surprins ȋntr-o săritură imperfectă sau ȋntr-o extensie neterminată…

Tot acest preambul e menit să justifice preferinţa mea pentru două fotografii care nu se regăsesc ȋn topul publicului şi pe care n-am vrut să le departajez, apreciindu-le ex aequo, deşi aparțin unor zone diametral opuse: “Trapped – The body says what words cannot” (Andrei Mihai Cristian, balerină: Carmen Iliescu) şi fotografia alb-negru, fără titlu, semnată de Daria Chenikova, cu o balerină ȋn tutu ȋntre nişte uşi filigranate”.

Vivia Săndulescu face astfel și cea de-a doua nominalizare, Andrei Mihai Cristian, care coincide cu cea a altor doi membri ai juriului, Daniel Schneider și Octavian Cărare.

Fotografia care m-a impresionat pe mine este, în mod surprinzător, în afara clasamentului final. “Trapped – The Body Says What Words Cannot” a lui Andrei Mihai Cristian” spune Paul Daniel Schneider, autor al unui portofoliu spectaculos (care cuprinde deopotrivă balerine în devenire și imagini având ca modele mari nume ale baletului) și al singurei lucrări de fotografie de balet tipărite în România. “Este cadrul care mie-mi place în mod deosebit. Depersonalizarea actului artistic, reducerea acestuia la un sentiment, la o emoție, aproape că mă înfioară. Nu mai sunt “blocat” sau obligat de frumusețea dansatorului, de identitatea acestuia, văd doar emoția”.

Opțiunea sa este împărtășită și de Octavian Cărare, unul dintre puținii fotografi români specializați în balet care beneficiază de o recunoaștere reală pe plan internațional:

Mi-a atras atenția fotografia lui Andrei Mihai Cristian. Titlul fotografiei mi se pare unul excelent, mai ales raportându-ne la dans. Pentru un balerin corpul este unealta sa, iar câteodată expresia dansului și a mișcării în sine pot transmite și descrie stări, emoții pe care cuvintele nu o pot face. Cred că la urma urmei este vorba de aceeași pasiune pentru creație, pentru spontaneitate, pentru emoție, întrupate în balerin. E o expresie în forma ei pură, cotrastând cu vorbele, care sunt descriptive prin natura lor. Imaginea este foarte bine realizată, iar partea tehnică servește la a pune în valoare conceptul și profunzimea imaginii. Evident că poate avea numeroase interpretări: lumea dificilă a baletului, anonimatul sau încercarea de a ieși din anonimat, lupta cu sinele, etc.

 

Related Posts

Leave a Comment

Această pagină, în contextul prestării de servicii, foloseşte cookie-uri. Continuând să vizitezi site-ul, ești de acord cu folosirea lor. Pentru mai multe informaţii, inclusiv informaţii despre eliminarea acestora, apasa pe Politica de confidentialitate. Sunt de Acord Politica de confidentialitate